Educaci贸n Emocional
馃挏馃挍馃挌FALEMOS DE EMOCI脫NS馃挏馃挍馃挌
"脡 normal sentirme as铆?" 脡 unha das preguntas que m谩is escoito ao noso alumnado, amigos e familias dende que comenzou o estado de alarma.
Diversas reacci贸ns , actitudes e estados de 谩nimo ante unha situaci贸n similiar. Iso me inspirou a crear unha entrada adicada a falar das emoci贸ns, xa que considero que ter informaci贸n sobre a nosa realidade nos confire sempre unha maior liberdade na toma de decisi贸ns. Poder铆a aplicarse a case calquer situaci贸n, pero hoxe o tema que nos confire son as emoci贸ns e merecen todo o seu protagonismo.
Saber c贸mo funcionan nos permitir谩 co帽ecernos mellor , adquirir as ferramentas necesarias para poder xestionalas de forma responsable e poder as铆 actuar de modelo positivo para o/as noso/as fillo/as e alumno/as.
Afortunadamente, na actualidade, o concepto de sa煤de deixou de referirse exclusivamente ao 谩mbito f铆sico,para dar lugar a un concepto m谩is amplo: Sa煤de Integral. Tal e como expresa a Organizaci贸n Mundial da Sa煤de (OMS): " A sa煤de Integral 茅 o estado de benestar f铆sico, emocional e social dun individuo". Non ser铆a posible polo tanto,entender o concepto de sa煤de, sen considerar un dos seus pilares fundamentais: A Sa煤de Emocional.
Diversas reacci贸ns , actitudes e estados de 谩nimo ante unha situaci贸n similiar. Iso me inspirou a crear unha entrada adicada a falar das emoci贸ns, xa que considero que ter informaci贸n sobre a nosa realidade nos confire sempre unha maior liberdade na toma de decisi贸ns. Poder铆a aplicarse a case calquer situaci贸n, pero hoxe o tema que nos confire son as emoci贸ns e merecen todo o seu protagonismo.
Saber c贸mo funcionan nos permitir谩 co帽ecernos mellor , adquirir as ferramentas necesarias para poder xestionalas de forma responsable e poder as铆 actuar de modelo positivo para o/as noso/as fillo/as e alumno/as.
Afortunadamente, na actualidade, o concepto de sa煤de deixou de referirse exclusivamente ao 谩mbito f铆sico,para dar lugar a un concepto m谩is amplo: Sa煤de Integral. Tal e como expresa a Organizaci贸n Mundial da Sa煤de (OMS): " A sa煤de Integral 茅 o estado de benestar f铆sico, emocional e social dun individuo". Non ser铆a posible polo tanto,entender o concepto de sa煤de, sen considerar un dos seus pilares fundamentais: A Sa煤de Emocional.
- Qu茅 papel te帽en polo tanto as emoci贸ns na nosa sa煤de?
As emoci贸ns cumpren unha funci贸n adaptativa,
e polo tanto, axudannos a lidiar coas diferentes situaci贸ns do noso a
d铆a, as铆 como a facer fronte a novos desaf铆os, co fin de conseguir
restablecer o noso benestar e equilibrio emocional.
Non
hai d煤bida de que na actualidade o noso benestar emocional se est谩
vendo afectado, xa que estamos vivindo unha situaci贸n nova para
todo/as e iso pode xenerarnos momentos de angustia, incertidume ou
medo . O importante 茅 ser consciente de que temos a capacidade de
regular e xestionar as nosas emoci贸ns, se nos tomamos un tempo para
coidalas , mimalas e desenvolver estratexias de Intelixencia Emocional.
- Qu茅 茅 a Intelixencia Emocional?
Daniel Goleman (1997) define a Intelixencia Emocional como "a capacidade
de reco帽ecer os nosos propios sentimentos e os alleos, de motivarnos e
de manexar ben as emoci贸ns, en n贸s mesmos e nas nosas relaci贸ns".
Cando se fala de Intelixencia Emocional (IE), descr铆bense cinco grupos
de habilidades ou aptitudes esenciais que a compo帽en:
- 馃挱馃檵 AUTOCONCIENCIA: 脡 a capacidade de reco帽ecer e comprender as propias emoci贸ns. Implica tam茅n o reco帽ecemento das nosas fortalezas e limitaci贸ns, capacidade de estar abertos a nova informaci贸n , experiencias, a aprender da interacci贸n cos dem谩is aceptando outros puntos de vista.
- 馃挭CONTROL EMOCIONAL: Consiste na capacidade de regular e xestionar as emoci贸ns. Perm铆temos saber c贸mo expresalas de maneira axeitada, ser flexibles e adaptarse ben aos cambios.Qu茅 importante agora mesmo esa capacidade de adaptaci贸n, verdade?
- 馃挄MOTIVACI脫N: Est谩 relacionada coa capacidade de motivarse e motivar aos demais. As persoas competentes neste 谩rea, sinten pasi贸n por cumprir os seus so帽os e obxectivos independetemente de premios ou reco帽ecemento social.
- 馃懎EMPAT脥A: 脡 a habilidade de comprender o que outras persoas sinten as铆 como de dar resposta 谩s s煤as necesidades.
- 馃憖馃拫馃憘HABILIDADES SOCIAIS: Capacidade de interactuar de forma axeitada cos dem谩is. Algunhas destas habilidades son: escoita activa, habilidades de comunicaci贸n verbal e non verbal.
Interesante verdade? Sempre 茅 un bo d铆a para po帽er en orde as nosas ideas, xa que as铆 , "ordenadi帽as" resultan m谩is 煤tiles e funcionan mellor ....
Gustariavos po帽er en pr谩ctica estas competencias e a dos nosos nenos e nenas?
Ao longo de diferentes entradas no blog iremos aportando recursos que vos axuden a traballar cada unha destas habilidades .
" Que o urxente, non vos impida ocuparvos do importante".
COIDADEVOS MOITO.QUER脡DEVOS MOITO.
馃挏
Comentarios
Publicar un comentario