Contacta con n贸s

Nombre

Correo electr贸nico *

Mensaje *

Educaci贸n Emocional

馃挏馃挍馃挌FALEMOS DE EMOCI脫NS馃挏馃挍馃挌

  "脡 normal sentirme as铆?" 脡 unha das preguntas que m谩is escoito ao noso alumnado, amigos e familias dende que comenzou o estado de alarma. 

Diversas reacci贸ns , actitudes e estados de 谩nimo ante unha situaci贸n similiar.  Iso me inspirou a crear unha entrada adicada a falar das emoci贸ns, xa que considero que  ter informaci贸n sobre a nosa realidade nos confire sempre unha maior  liberdade  na toma de decisi贸ns. Poder铆a aplicarse a case calquer situaci贸n, pero hoxe o tema que nos confire son as emoci贸ns e merecen todo o seu protagonismo.
Saber c贸mo funcionan nos permitir谩 co帽ecernos mellor ,  adquirir as ferramentas necesarias para poder xestionalas de forma responsable e poder as铆 actuar de modelo  positivo para o/as noso/as fillo/as e alumno/as.
Afortunadamente, na actualidade, o concepto de sa煤de deixou de referirse exclusivamente ao 谩mbito f铆sico,para dar lugar a un concepto m谩is amplo: Sa煤de Integral. Tal e como expresa a Organizaci贸n Mundial da Sa煤de (OMS): " A sa煤de Integral 茅 o estado de benestar f铆sico, emocional e social dun individuo". Non  ser铆a  posible polo tanto,entender o concepto de sa煤de, sen considerar un dos seus pilares fundamentais: A Sa煤de Emocional.

     - Qu茅 papel te帽en polo tanto as emoci贸ns na nosa sa煤de?

As emoci贸ns cumpren unha funci贸n adaptativa, e polo tanto, axudannos a lidiar coas diferentes situaci贸ns do noso  a d铆a, as铆 como a facer fronte a novos desaf铆os, co fin de conseguir restablecer o noso benestar e equilibrio emocional. 

Non hai d煤bida de que  na actualidade o noso benestar emocional se est谩 vendo afectado, xa  que estamos vivindo unha situaci贸n nova para todo/as  e iso pode xenerarnos momentos de angustia, incertidume ou  medo . O importante 茅 ser consciente de que temos a capacidade de regular e xestionar as nosas emoci贸ns, se nos tomamos un tempo para coidalas ,  mimalas e desenvolver estratexias de Intelixencia Emocional.

      - Qu茅 茅 a Intelixencia Emocional?

Daniel Goleman (1997) define a Intelixencia Emocional como "a capacidade de reco帽ecer os nosos propios sentimentos e os alleos, de motivarnos e de manexar ben as emoci贸ns, en n贸s mesmos e nas nosas relaci贸ns". 
Cando se fala de Intelixencia Emocional (IE), descr铆bense cinco grupos de habilidades ou aptitudes esenciais que a compo帽en:
  •  馃挱馃檵  AUTOCONCIENCIA: 脡 a capacidade de reco帽ecer e comprender as propias emoci贸ns.  Implica tam茅n o reco帽ecemento das nosas fortalezas e limitaci贸ns,  capacidade de estar abertos a nova  informaci贸n , experiencias, a aprender da interacci贸n cos dem谩is aceptando outros puntos de vista.
  • 馃挭CONTROL EMOCIONAL: Consiste na capacidade de regular e xestionar as emoci贸ns. Perm铆temos  saber c贸mo expresalas de maneira axeitada, ser flexibles e adaptarse ben aos cambios.Qu茅 importante agora mesmo esa capacidade de adaptaci贸n, verdade?
  •   馃挄MOTIVACI脫N: Est谩 relacionada coa  capacidade de motivarse e motivar aos demais. As persoas competentes neste 谩rea, sinten pasi贸n por cumprir os seus so帽os e obxectivos  independetemente de premios ou reco帽ecemento social. 
  •  馃懎EMPAT脥A: 脡  a habilidade de comprender o que outras persoas sinten as铆 como de dar resposta 谩s s煤as necesidades. 
  •  馃憖馃拫馃憘HABILIDADES SOCIAIS: Capacidade de  interactuar de forma axeitada cos dem谩is. Algunhas destas habilidades son: escoita activa, habilidades de comunicaci贸n verbal e non verbal.   

       Interesante verdade? Sempre 茅 un bo d铆a para po帽er en orde as nosas ideas, xa que as铆 , "ordenadi帽as"  resultan m谩is 煤tiles e funcionan mellor ....

Gustariavos po帽er en pr谩ctica estas competencias e a dos nosos nenos e nenas?  

Ao longo de diferentes entradas no blog iremos aportando recursos que vos axuden a traballar cada unha destas habilidades .

" Que o urxente, non vos impida ocuparvos do importante". 
COIDADEVOS MOITO.QUER脡DEVOS MOITO.
 馃挏

      




Comentarios

Entradas populares